Rolul catedrelor metodice în sporirea nivelului profesional al cadrelor didactice

Seminar regional al directorilor adjuncţi pentru instruire
în LT ,,C.Stamati”cu genericul:
,,Rolul catedrelor metodice în sporirea nivelului profesional al cadrelor didactice”.

Săptămîna trecută directorii adjuncţi pentru instruire din instituţiile preuniversitare din raion s-au întrunit în cadrul seminarului de bune practici, monitorizat de şefa Centrului Metodic Ocniţa, dna Nina Vacari şi a directorului adjunct pentru instruire, dna Angela Ţurţurică.
Oaspeţii de onoare a seminarului au fost:
• şeful DÎ Ocniţa, dnul Ion Zaharco;
• şefa CM Briceni, dna Galina Gumen;
• directorul adjunct din LT Grimăncăuţi, raionul Briceni, dna Silvia Lungu.
Dnul Ion Zaharco a adresat, celor prezenţi, un frumos mesaj de felicitare cu prilejul sărbătorilor de iarnă şi a apreciat rolul directorului adjunct penru instruire în realizarea unui învăţămînt de calitate. Dna Ina Perjun, managerul gazdă, a salutat oaspeţii şi le-a oferit o surpriză frumoasă cu Moş Crăciun şi cadouri. În cadrul excursiei prin liceu, oaspeţii au apreciat activitatea managerului Ina Perjun referitor la asigurarea condiţiilor pentru desfăşurarea unui proces educaţional calitativ raportat la standardele de calitate.

directori
Directorii adjuncţi au activat în cadrul celor 4 catedre metodice cu tematicile:
1. „Cadrul didactic–factor important în implementarea educaţiei incluzive” (atelier didactic), catedra „Educaţie socio-umanistică, Arte, Tehnologii şi Sport”, preşedintele catedrei Olga Vieru;
2. „Evaluarea criterială prin descriptori” (masă rotundă)-catedra „Învăţămînt primar” , preşedintele catedrei Victoria Ţaralunga;
3. „Dezvoltarea competenţei acţional-strategice în cadrul metodei-proiectul pedagogic”, (workshop) — catedra „Limbă şi comunicare”, preşedintele catedrei Natalia Buga;
4. „Formarea competenţelor de integrare a elevului în viața cotidiană şi ghidarea în carieră”, (taining)- catedra „Matematică şi ştiinţe”, preşedintele catedrei Serghei Botnariuc.
La următoarea etapă a seminarului dna Angela Ţurţurică, directorul adjunct din instituţia gazdă, a prezentat experienţa de succes a activităţii catedrelor metodice în vederea dezvoltării profesionale. Activităţile de formare continuă sînt parte componentă a Planului de activitate al catedrelor şi sunt centrate pe principalele demersuri pedagogice, respectiv: analiza, proiectarea, realizarea, evaluarea şi dezvoltarea procesului.
Au fost menţionate activităţile de bază practicate în cadrul catedrelor:
1. Analiza nevoilor de de formare continuă a membrilor catedrei;
2. Planificarea activităţilor de dezvoltare profesională prin autodidact şi activităţi de catedră;
3. Activitatea conform problemelor de cercetare;
4. Aplicarea instrumentelor educaţionale în cadrul procesului de predare-învăţare-evaluare;
5. Analiza rezultatelor.

Un aport substanţial l-au avut experţii în problemele puse în discuţie la fiecare catedră metodică. Specialiştii DÎ Ocniţa, dna Victoria Cazacu, şef SAP Ocniţa; dna Lazari Vera, metodist CM Ocniţa; dna Stela Stratu metodist CM Ocniţa, şefa catedrei metodice raionale limbi străine, dna Adela Berco au tratat problemele date din punct de vedere metodologic şi ştiinţific.
In rezultatul evaluării seminarului s-a constatat că conţinutul activităţilor în cadrul catedrelor metodice au fost realizate constructiv şi eficient cu contribuţia preşedinţilor de catedră (Victoria Ţaralunga, Olga Vieru, Natalia Buga,Serghei Botnariuc) care au prezentat informaţii utile şi explicite cu aplicarea metodologiilor avansate şi tehnicilor modeme. Participanţii la seminar au remarcat reala valoare a activităţii seminarului, unde a persistat o atmosferă colegială, prietenoasă, productivă şi de cooperare. Managerii activînd în echipe, au beneficiat de un schimb de opinii, de metode interactive şi de suport informaţional metodic. Directorii adjuncţi au debrifat activităţile în baza Fişei de analiză elaborată de Centrul Metodic Ocniţa.

Şefii Centrelor Metodice, dnele Galina Gumen şi Nina Vacari au menţionat importanţa temelor abordate, care fac parte dintr-un ciclu de activităţi de formare la nivel local, au apreciat la justa valoare rezultatele seminarului şi au mulţumit managerilor instituţiei, şefilor catedrelor metodice şi înregului colectiv pentru muncă, responsabilitate, atitudine faţă de pregătirea şi desăşurarea seminarului.

About rciumac