Atelier Regional. Fundațiile pentru o Societate Deschisă
La 22 octombrie 2015 in Sala de conferințe a Consiliului Raional Ocnița s-a desfășurat un atelier regional organizat de Centrul Educațional Pro Didactica în cadrul proiectului Fundaţiile pentru o Societate Deschisă, cu suportul financiar al Fundaţiei Soros-Moldova. La eveniment au participat: vicepreşedintele raionului Ocniţa Dnul Andrei Ţopa, şeful DÎ al Consiliului Raional Ocniţa Dnul Ivan Zaharco, colaboratorii DÎ Ocniţa, manageri și tineri specialiști din instituțiile preuniversitare ale raionului Ocnița. Formatorii atelierului au fost IurieMelinte și Valeriu Gorincioi.
Obiectivele proiectului sînt:
- Promovarea unei viziuni positive asupra profesiei de cadru didactic, în vederea sporirii prestigiului şi a imaginii profesorului în societate şi a atrageriilor tinerilor spre îmbrăţişarea carierei didactice, prin intermediul unei campanii de informare şi formare destinate cadrelor didactice, elevilor şi studenţilor, părinţilor, reprezentanţilor APL etc;
- Asigurarea vizibilităţii procesului de implementare a reformelor curente.
Problemele prioritare abordate în activităţi au inclus:
- Atragerea tinerilor cu vocaţie spre studii pedagogice şi carieră didactică;
- Promovarea politicilor şi a mecanismelor de atragere a tinerilor specialişti şi de menţinere a acestora în şcoli;
- Standardele profesionale şi evaluare a cadrelor didactice şi manageriale ca instrumente de asigurare a performanţei şi a dezvoltării
Schimbarea aşteptată ţine de soluţionarea problemelor ce ţin de sporirea prestigiului şi a imaginii profesorului în societate; schimbarea viziunii societăţii asupra profesiei de cadru didactic; atragerea tinerilor spre îmbrăţişarea carierei didactice prin intermediul unei campanii de informare şi formare destinate cadrelor didactice şi manageriale, elevilor şi studenţilor, părinţilor, reprezentanţilor APL , eliminarea rezistenţei şi a confuziilor vizavi de necesitatea şi esenţa reformelor aferente implementării Codului Educaţiei; constientizarea importanţei elaborării participative a documentelor de politici educaţionale.